понедельник, 28 ноября 2016 г.

Години спілкування

                                Виховна       година
Тема: «Свято ввічливих і вихованих дітей»

Мета: Вчити ввічливому спілкуванню з ровесниками, дорослими. Збагачувати словниковий запас учнів, узагальнити знання учнів про правила поведінки вдома, в школі, в громадських місцях. Виховування в учнів ввічливість, чемність, доброзичливість.
Обладнання: костюми казкових героїв, магнітофон, плакати з написами прислів’їв.

(над дошкою надпис «Життя дається на добрі справи», прислів’я, малюнки)
(мелодія „Казка”)

Сорока: Скре – ке – ке! Скре – ке - ке! Це школа, Я принесла вам телеграму-запрошення на засідання КВД – Клубу Вихованих Дітей!

Вчитель: Добрий день! Починаємо засідання КВД - Клубу Вихованих Дітей!
Тема нашого засідання «Життя дається на добрі справи».
Прошу всіх членів КВД прийняти участь в обговорення цієї теми. Отже відкриваємо наш захід чудовими словами привітання.

Треба всім нам привітатись:
- Добрий день!
Дружно весело сказати:
- Добрий день!
Вліво-вправо повернемось,
Туди-сюди усміхнемось.
- Добрий, добрий, добрий день!
Всіх гостей ми привітаєм:
- Добрий день!
І здоров’я побажаєм.
- Добрий день!

1 – а дитина: Усміхнемось всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям!
і побачимо одразу –
День для нас привітним буде!

2 - а дитина: Все – із доброго чи злого -
Починається з малого:
Листя виросте з листочка,
З нитки витчеться сорочка,
Хліб – з маленької зернини,
Дощ – із чистої краплини!
3 – я дитина: До всіх сердець, як до дверей,
Є ключики малі.
Їх кожен легко підбере,
Якщо йому не лінь.
Ти мусиш, друже, знати їх,
Запам'ятать неважко:
Маленькі ключики твої -
"Я дякую" й "Будь ласка!"

Вчитель: Але перед тим, як розпочати наше засідання – вам необхідно пройти лише 1 випробування. Воно не складне, якщо ви знаєте ввічливі слова. Я пропоную вам програтися в цікаву гру «Чарівний м’ячик». Той, у кого опиниться м’ячик – повинен назвати ввічливе слово.
(Гра „Назви чарівне слово” проводиться під музику. Після зупинки музики називається ввічливе слово)

Вчитель: Дякую вам, малята, за ваші відповіді. Ці чарівні слова завжди
вживайте у вашій мові. Наші діти вивчали правила культурної поведінки. Зараз вони свої знання продемонструють.

1-а дитина: „Доброго ранку!” – мовлю я звичаєм,
„Доброго ранку!” – кожному зичу я.
„Доброго дня вам!” – людям бажаю.
„Вечором добрим!” - стрічних вітаю
І посміхаються у відповідь люди,
Добрі слова ж бо для кожного любі!

2-а дитина: З добрим ранком всіх вітаю,
Як іду із хати,
І кажу всім «на добраніч»,
Як лягаю спати.
І «спасибі», й «дуже прошу»,
«вдячна вам», «будь ласка» -
Словом, радість всім приношу,
Світ стає, як казка.

3 – я дитина: Якщо ти когось штовхнув,
Треба „Вибачте” сказати.
А щоб хтось тебе почув,
То „будь ласка” поспівати.

4 – а дитина: Я знайомих як зустріну,
Привітаюсь неодмінно:
- Добрий ранок! Добрий день!

5 – та дитина: «Всім привіт», «Бувай здорова»,
«Дякую красненько!»
Ось яка чарівна мова
Радує серденько.
5-а дитина: Треба дякувати всім,
Хто тобі допомагає.
Ну, а зараз ми усім
Нашу пісню заспіваєм!

Пісня "Якщо добрий ти"
(Сл. М. Пляцковського, муз. Б. Савельєва)

1. Дощик босоніж по землі пробіг,
Клени по плечах плескав.
Якщо день ясний – то лунає сміх,
А коли все навпаки – кепсько.

2. Чуєш, як дзвенять в небі промінці –
Сонячні ясні струни.
Якщо добрий ти – хороше усім,
А коли все навпаки – сумно.

3. Кожному свою посмішку лиши,
Радість тим, кому важко.
Якщо заспівать – легко на душі,
А коли все навпаки –важко.

Вчитель: Наші діти не одразу стали такими уважними, слухняними, добрими, чемними. Послухайте, які випадки траплялися з нашими дітьми: (інсценування)

САШКО
В трамваї переповненім
Сашко з м’ячем сидить.
А біля нього згорблений
Старий дідусь стоїть..
Хтось до Сашка звертається:
- Чи вас у школі вчать,
Як місце дати старшому,
Як старість поважать?
- Та вчать, – Сашко відказує, -
Але у дану мить
Розпочались канікули
І нас ніхто не вчить...

Вчитель: Чого не зробив Сашко?

НЕВВІЧЛИВИЙ ВЕДМІДЬ
Жив собі Ведмідь-гультяй,
Знав єдине слово „Дай!”
- Дай-но меду! Дай малини!
Дай і риби, і калини!
- Ну й неввічливий Бурмило! -
дорікали крокодили.
- Чи ж тобі завчити важко
Чарівні слова „Будь ласка”.

Вчитель: Чи знав ведмідь ввічливі слова?

Вчитель: А тепер для всіх – таночок у подарунок!

Таночок

Вчитель: Бути привітним, людям радіти,
Кажуть в народі: „Бажай добра”
В радості й горі хліб розділити –
Ціла наука для вас, дітвора!
Існують правила життя давно в країні цій:
Для вас умова лиш одна6 навчись, оволодій!
На все життя запам’ятай крилаті ці слова:
„Мудрість народна - вічно жива”

1 – а дитина: Шануй людей – і тебе шануватимуть!
2 – а дитина: Скромність прикрашає людину.
3 - я дитина: Хочеш мати у собі здоров’я – вітайся з усіма.
4 - а дитина: Розум і вихованість – брат і сестра.
5 – а дитина: Ввічливе слово – цілюще повітря.
6 – а дитина: Слово лікує, слово і ранить.
7 - а дитина: Слова щирого вітання кращі за частування.

Вчитель: А зараз запрошую дітей завітати у гості до одного класу.
Але перед читанням вірша пропоную вам об’єднатися у дві групи.
Завдання:
Послухайте уважно віршик про цей клас і спробуйте дати відповіді на такі запитання:
1 група – Що можна сказати про дітей цього класу?
2 група - Чи можна з такого класу брати приклад? Чому?

Нема ні миру, ні любові –
розтанули і щезли вмить.
Розбив Віталік носа Вові,
І той заплаканий стоїть.
Замазали весь зошит Галі,
Погане слово хтось сказав.
Пішла біда гуляти далі…
Хтось Колі ручку поламав.

Скубнули Таню за косичку,
вона ображена мовчить.
З книжками скинули поличку…
Ну як в такому класі жить?

Де хлопці і дівчата б’ються
І прозиваються весь час ,
Де над бідою всі сміються…
Скажіть мені, хіба це клас?

Вчитель: Я гадаю, що ви будете пам’ятати ці прислів’я.
Наше свято продовжується. І я пропоную вам послухати поради
як стати чемними і вихованими хлопчиками і дівчатками
Вони дуже прості і ви їх легко запам’ятаєте.

1 – а дитина: Поради для хлопців.
Для хлопців завжди дуже радий
Я дати ось які поради:
Увагу щоб звернуть на себе
Як слід навчатися нам треба.
Не смикать дівчинку за коси,
Зробити все. що вона просить.
Усі дівчатка – солодунки
і полюбляють подарунки,
Не трактори і не наклейки,
А ляльку Барбі і цукерки.
Як будеш з школи з нею йти,
Допоможи портфель нести.
Не будь хвалько і задавака,
Не змушуй меншого заплакати.
Коли врахуєш ці поради, -
Вона дружить з тобою рада.

2- а дитина: А тепер поради для дівчат!
У дівчат свої секрети.
Слід їм знати ці куплети:
Чисті руки, одяг, щічки,
в косах гарні білі стрічки –
Все важливе для дівчаток
з голови до самих п’яток.
Та найбільше кавалери
цінять правильні манери.
Галасувать, із кимось биться
Для дівчаток не годиться.
Більш за все не люблять хлопці
Ябед, плакс і тих, хто в злості.
Будеш все це пам’ятати –
Зможеш гарним другом стати.

Технологія «Закінчи речення»
- Отже, щоб бути вихованим хлопчиком необхідно … .
- Бути вихованою дівчинкою означає - … .

- Дійсно, вміти дружити – це дуже важливо. Бо без друзів дуже важко живеться . А тепер послухайте пісню про дружбу.

(пісня „Ліхтарики дружби”)

Вчитель: Дякуємо нашим гостям за добрі поради, будемо їх дотримуватися і виконувати. Запрошуємо вас з нами продовжити свято.

А тепер – найурочистіша хвилина!
(звучить мелодія „Сюрприз”)

Вчитель: Що ж, шановні дітки! Я сьогодні переконалася, що ви справді хочете бути чемними і вихованими, доброзичливими і ввічливими.
І тому ми з радістю вам повідомляю, що ви, дівчатка, - „Маленькі леді”, а ви, хлопчики, - „Юні джентльмени”. А нагадуватимуть вам про це ось ці пам’ятні знаки.

Вчитель: Пам’ятний знак „Юний джентльмен” вручається....
Пам’ятний знак „Маленька леді” вручається...

Вчитель: Шановна феє! Я впевнена, що в майбутньому наші хлопчики стануть справжніми чоловіками – мужніми, сміливими, благородними захисниками. А дівчатка – ніжними, чуйними подругами. Надамо їм слово.

1 – а дитина: Я - маленький джентльмен,
Невеличкий маю зріст,
але є до всього хист,
Знаю ввічливі слова,
І вітаюсь з усіма.

2 – а дитина: Хоч маленька – та вітаюсь,
коли з іншими стрічаюсь.
Розвиваю вже свій смак,
Бачу, що і де не так.
Чищу зубки, мию личко,
Щоб були рум’яні щічки.
Заплітаю косенята,
справу мене є багато,
Дякую, з всіма ділюся,
Бути „леді” вже учуся.

3 – я дитина: Ми даємо клятву щиро,
Жити в радості і мирі!

4 – а дитина: Слухати, любити, вчитись,
Навіть крихтою ділитись.

5 – а дитина: Маму вранці цілувати
І усім допомагати.

6- а дитина: Гратись, щиро посміхатись,
Чемно з усіма вітатись!

7 – а дитина: Вирішать усі проблеми
„Юні леді й джентльмени!”

1 Фея: Ось і закінчилося наше свято,
Залишивши теплий слід в душі!
На все добре, дорогі малята,
Хай в усьому завжди вам щастить.

2 Фея: Підкоряє хай люб’язність ваша,

Й ввічливість не тільки під час свят,


Тема: Всі професії важливі – обирай свою
Мета: розширити і поглибити знання дітей про сучасні професії, що
         відносяться до різних типів; удосконалювати вміння класифікувати
         професії; формувати життєві компетентності; виховувати повагу до
         людей праці.
І. Вступне слово вчителя. Повідомлення теми.
Народна  мудрість говорить: На дерево дивись, як родить,
                                            а на людину , як робить.
Тема нашої виховної години  «Всі професії важливі –  обирай свою»    Професій безліч є цікавих,
Але свою вгадати як -
Щоб добре діло й добра слава?
    Вибір професії - справа складна. Всім нам щось подобається робити більше, а щось менше, щось ми взагалі відмовляємось робити. Хтось любить ремонтувати техніку, комусь більше подобається спілкуватися з людьми, один у захваті від логіки алгоритмів, інший прагне зберегти  образи навколишньої природи.
    Учні нашого класу протягом тривалого часу працювали над проектом «Всі професії важливі – обирай свою.»Тож сьогодні ми підведемо підсумки нашої роботи.
 ІІ. Ознайомлення з типами професій.
    Будь-яка професія, залежно від того, з чим має справу працівник,  може бути віднесена до одного з 5 типів  . Давайте пригадаємо їх. ( На дошці – назви типів професій  , що представлені у вигляді квітів.)
1. «Людина - природа». Представникам цієї групи слід вибирати професію серед спеціальностей, які мають справу з рослинами і тваринами (екологи, агрономи, зоотехніки, ветеринарні лікарі).
2. «Людина - техніка». Цим дітям краще пов'язати свою професію з машинами та приладами (інженери, слюсарі, механіки, водії тощо).
3. «Людина - людина». Тим, хто потрапив до цієї групи, бажано займатися роботою, пов'язаною зі спілкуванням (вчителі, соцпрацівники, психологи, продавці, консультанти).
4. «Людина - знакова система». Найкраще у представників цієї групи виходить робота з цифрами (економісти, бухгалтери, фінансисти, статисти).
5. «Людина - художній образ». У цій групі - творчі люди (артисти, журналісти, письменники, художники).
Професія - це певний вид трудової діяльності, який потребує спеціальних теоретичних знань та практичних навичок.
ІІІ. Відгадування загадок і утворення слів професій.
-         Зараз я згадаю вам загадки, а ви їх відгадаєте:
·        У кожнім місті і селі - головний на столі. (Хліб)
·        Гарне на вроду, їсть масло і п’є воду.
Ходить з краю в край, ріже гарний коровай.   (Трактор)
·        По полю бродить, зерно молотить,
Жне, косить – хліба не просить. (Комбайн)
·        Я не їм вівса, ні сіна, дайте випити бензину –
Всіх коней я обжену, куди хочеш побіжу. (Автомашина)
·        Я літаю, язірки на крилах маю
І мотор у мене є,
Що життя мені дає. (Літак)
·        Засвітила, полетіла – хвіст вогнений залишила. (Ракета)
Утворіть від слів відгадок слова, хто керує всім цим і скажіть до якого типу належать ці професії.
Хліб – хлібороб
Трактор – тракторист
Комбайн – комбайнер
Автомашина – водій, шофер
Літак – льотчик, пілот, командир корабля
Ракета - космонавт
ІV. Гра по групам. Розподіл професій за типами. Самостійна робота.
Адвокат , актор, біолог , ветеринар, водій, вчитель , дипломат , економіст,  інженер , композитор , співак, льотчик, лікар, мовознавець , програміст, фермер , лісник,  хімік , художник , бухгалтер, еколог, психолог, слюсар, журналіст, машиніст.
І група – вибирає професії типу «Людина-людина.»
ІІ група – «Людина-природа.»
ІІІ група – «Людина-знакова система.»
ІV група – «Людина-техніка.»
Vгрупа – «Людина-художній образ.»
Перевірка роботи.
ІV. Мрії  про майбутню професію. Виставка малюнків.
-         Учні нашого класу намалювали малюнки про свою майбутню професію. Тут є і космонавти, і перукарі, і водії, і міліціонери, і співачки та інші. А також вивчили вірші про свою майбутню професію.
-         Послухайте розповіді та вірші про майбутню професію.
 Ліза
А я уже знаю ким хочу стати:
Дітей танцювати я буду навчати.
Я рухи цікаві їм покажу,
Багато нового діткам розкажу.
І будуть вони гарно так танцювати,
У конкурсах різних перемагати,
Бо танець – це мова, яку розуміють
Всі люди на світі, що мріяти вміють.
Марія
Моя професія
Люблю співати дуже я,
Така професія моя,
Я хочу знати всі пісні,
Усі пісні на цій землі.
Співати про красу,
Про подих вітру,
Про сад, що навесні,
Як в казці весь розквітне.
І знаю, й вірю твердо я.
Що мрія здійсниться моя!
  Марина
 Мрія
Я хочу тваринам допомагати,
Від всіх хвороб старанно лікувати,
Від злої руки їх завжди рятувати,
Тепло і турботу свою дарувати.
Адже тварини-часточка природи,
І берегти повинні завжди ми її.
Щоб стали кращим всі люди
На щедрій і великій цій Землі.
Ваня       
 Мене звуть Ваня. Я з дитинства мріяв стати шофером. Цікавіше цієї професії не має на білому світі. Сидиш в машині, а за вікном миготять ліси, поля, села і міста. Водій може з вантажем обїздити пів України,подивитися на те як і де живуть люди. Але ця професія е тільки захоплююча, але і дуже потрібна.
         Після закінчення 9 класу я піду вчитися в ПТУ. Я сподіваюсь, що коли – небудь моя мрія здійсниться, я сяду за «бублик» автомобіля і на питання –« Хто ти по професії» - я з гордість відповідатиму «Я водій».
       Ти і машина – одне ціле. Безкінечна тягнеться дорога… Зустрічі, розставання, нові люди, відчуття свободи і сили – це здорово!
        І тут, на висоті, звичайно машина. Вона вміє підняти настрій. Я не з чуток знаю яка це важлива праця. Якщо на вулиці сусід заводить машину, то він дозволяє мені заводити його машину.
VІІ. Розповіді про професії батьків.
      Найперші порадники у виборі професії – це найдорожчі і найрідніші люди – ваші батьки.  Ви лише погляньте, скільки різноманітних професій  тут представлено.  Тож послухаємо розповіді про них.
Самойленко Денис
Батьки мої - працьовиті й старанні ,
Вони у мене дуже добрі й гарні.
В тата славна професія – він продавець,
Всі люди говорять, що  – молодець.
Кожного дня він раненько встає,
Іде на працю – і там продає
Дуже важливий товар, необхідний -
Корм для тваринок домашніх потрібний.
В офісі фірми – поважна людина-
Мама моя – менеджер фірми.
З ранку до вечора все на роботі,
Вся заклопотана, вся у турботі.
Маму мою всі поважають
За мудрою порадою до неї поспішають.
Я дуже люблю своїх маму і тата!
 VІІІ. Перегляд інтерв'ю.
В минулому році учні 3-х класів спробували свої сили в якості кореспондентів. Тож переглянемо їх роботу.
ІХ. Підсумок .
Батько в мене – будівельник,
Він новий будує дім.
Коли вир
осту, то сяду
В кран підйомний пору
ч з ним.

Корисні копалини мрію шукати,
Для цього потрібно геологом стати.
Я влітку вивчаю, коли я в селі,
Властивості, склад і будову Землі.

З вантажом ідуть машини, із країни до країни,
І вже декілька ночей не змикав шофер очей.
Він доставить в строк вантаж, дальнобійник спритний наш.

Єгерь – професія дуже цікава,
Від браконьєрів ліси берегти.
Щоб ти з родино
ю  в чудову діброву
Зміг би у будь-яку пору прийти.

Мрія кожного хлопчини – це зіркові височини.
Космонавт у кораблі відлітає від Землі.
Та на жаль, іще ми діти, на ракеті щоб летіти.

З понеділка по суботу ходить лікар на роботу.
Якщо раптом захворію, може вийти і в неділю.
Він мені призначить ліки,перевірить горло, ніс,
Скаже їсти борщ і кашу, щоб одужав я й підріс!

Службу державну митник несе,
Зайвого злодій не провезе.
Що у валізах, в вантажних вагонах
Перевіряють люди в погонах. 

На виклик пожежна машина летить,
Сміливий пожежник в кабіні сидить.
Його телефон "101" люди знають,
І в р
азі пожежі завжди викликають.  

Прийдуть до школи діти малі
Там їх зустрінуть учителі,
Будуть навчати читати, писати
І один одному допомагати.

Художник чудові картини малює,
В музеї милуююсь пейзажами я,
Там рідна природа, річки і долини,
Лани золоті, Україна моя!

Знає він обов’язки, знає всі права,
Це юрист досвідчений – світла голова.
Він закони пояснить у своїй країні.
Зможе він допомогти будь-якій людині.

 Маму з татом поважай, дома їм допомагай.
Підмітай та посуд мий, якщо бачиш, що брудний.
Свої речі поскладай, відпочити мамі дай
.
І до праці та порядку вже з дитинства ти звикай.
     Слово вчителя.
      Вибір професії – дуже важлива справа. Розподіл професій  на погані й хороші, цікаві й нецікаві, легкі й важкі – помилковий. Важливо те, як ставиться людина до своєї роботи. Але яку б професію ви не обрали , ким би не стали, пам'ятайте, головне – залишатися людиною у будь-якій життєвій ситуації.
Якими б ти не йшов в житті шляхами,
Яку б ти стежку чи доріжку не обрав,
Завжди лишайся з чистими руками,
Й сумління щоб свого не плямував.
Роботу  обрану виконуй чесно,
Працюй натхненно, творчо кожен день.
Адже усі професії почесні,
Коли  ти трудишся  для себе і людей!


Тема: Україна – мій рідний край.
Мета: поглибити знання учнів про Україну, формувати почуття належності до свого країни, до історії та традицій, розвивати критичне мислення, вміння одержувати та аналізувати  інформацію, порівнювати, робити висновки, збагачувати мовлення,виховувати любов до рідного краю, дбайливе ставлення до рідної землі.
Обладнання: карта світу, карта України,  атласи «Моя Батьківщина», відеоролики про Україну, плакати «Державні символи України», «Ми діти твої, Україно», тексти віршів та пісень, папки з завданнями для групової роботи.

                                                               Хід уроку
1.        Повідомлення теми уроку
Вірш-загадка «Який це край?»
Ми родились у долині,  у білесенькій хатині,
Коло вишень і калини.
За хатиною садок  і зелений моріжок,
Там багато є квіток.
Під горбом ставочок сяє,  різна рибонька гуляє,
Качка з дітьми пропливає.
Як же зветься рідний край,   де за ставом степ і гай
Пишно квітнуть, наче рай?  (Україна)
-            Як інакше можна назвати землю, на якій ми живемо? (Добір синонімів).
-            Тема нашого уроку – Батьківщина, рідний край. Чому?
-            Що таке незалежність?
-            На сьогоднішньому уроці ми пригадаємо те, що знаємо про Україну, поповнимо свої знання. А навіщо це треба знати?
-             Як ви розумієте прислів’я «Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини»?
2.        Бесіда
-            Погляньте на карту. Тут багато різних країн. Кожна з них має свою територію – землю, мову (іноді кілька), культуру, історію та традиції, свій день народження, день проголошення незалежності. Це державне свято. Коли його відзначають в нашій країні?(Знайти Україну на карті).
-            Що відбувається в цей день? Скільки років нашій незалежній країні?
-            Кожен народ любить свою землю, робить усе для процвітання своєї держави, її слави, свободи, незалежності. Кожен з нас мріє побачити рідну землю багатою, процвітаючою.
3.        Вправа «Мікрофон»
-            Що для вас Україна?
4.        На підготовлених аркушах створити асоціативний кущ до слова  Україна.
5.        Робота в парах.
-            Кожна країна має свої  символи. Які саме?
Робота з надрукованим текстом. Прочитати текст, обговорити з сусідом по парті. На полях зробити позначки «+» ( дізнався нове).


Символи Української держави
Кожна держава світу, які б народи не жили на її території, має свій герб, прапор та гімн.
Герб – це  знак роду, міста, держави. У давні часи герби вибивали на рицарських щитах. По них легше було впізнавати воїна, закутого з голови до ніг у металеві лати. Зараз герби зображують на прапорах, грошах, печатках. Герби бувають різні: на них зображують рослини, звірів, птахів. Цей знак свідчить про те, чим славна держава, що символізує її міцність.
Український народ має Герб – тризуб. Це дуже старовинний знак, він прикрашав жезли скіфських царів. За часів київської Русі тризуб став знаком влади київських князів. Багато століть тому запровадив його в Київській Русі київський князь Володимир Мономах. Княжий тризуб зображує старовинну зброю: лук, меч та інші військові прилади. Нею наші прадіди мужньо билися з численними ворогами, виборювали волю для свого народу. Уважне око легко розпізнає це слово в українському тризубі. Магічне число «ТРИ» символізує повітря-землю-воду, батька-мати-дитя, силу-мудрість-любов.
Український Прапор. Синь рідного неба та золото неозорих ланів переніс наш народ на свій прапор. Кольори ще мають інше значення – «мир» і «багатство», бо народ наш є мирний та працьовитий. Працею здобував він славу рідній землі. Коли злі вороги порушували його спокій, він ставав воїном. А синьо-жовтий прапор кликав до бою, до перемоги.
Гімн – це найголовніша пісня країни. Для Гімну України написані слова, що виражають думки і прагнення нашого народу. Їх автор – український поет Павло Чубинський, До тексту підібрана ніжна і одночасно горда, непокірна мелодія Михайла Вербицького. Всі найбільші свята українського народу проходять з урочистим виконанням нашого Гімну.
Коли вносять  Державний Прапор або виконується Державний Гімн, треба вставати. Цим  ми виявляємо особливу пошану до наших національних святинь.
Обговорення.
6.Перегляд відеоролика про Державні символи України.
7.Робота в групах
На партах у кожної групи лежать книги для додаткового читання, конверти з завданнями. Командири груп знайомлять групу з завданням.
  1 група: збірка «Світлиця», ст. 9. Прочитати текст. Дати відповідь на питання:
                 -З чого складається Україна?
2 група: збірка «Дивограй», ст. 8.  Прочитати текст. Дати відповідь на питання :
                 - Що таке «мала батьківщина»?
                 - Що знаєте про історію нашого міста?
3 група: збірка «Перлина», ст.. 4 – «Рідна країна» - Що таке Україна?
                Ст. 7 – легенда «Наша земля» - переказ.
4 група: збірка «Перлина», ст.21 – походження назв річок. Скільки річок в Україні? Які найбільші?
5 група: підручник «Я і Україна», ст. 5. Маленька Україна чи велика? Що дізнались про Україну? Де бували в Україні? Що запам’яталося?
6.          Перегляд відеоролика «Моя Україна».
-            Що запам’яталось? Що привернуло вашу увагу?
7.        Робота з віршами ( в групах).
У кожної групи свій вірш. Завдання: прочитати, обговорити зміст, підготувати до виразного читання. (Вчитель підказує, як краще розподілити слова, щоб кожна дитина взяла участь в роботі).
    З тобою                  П. Осадчук
Послухай, як струмок дзвенить,
Як гомонить ліщина.
З тобою всюди, кожну мить
Говорить Україна.

Послухай, як трава росте,
Напоєна дощами,
І як веде розмову степ
З тобою колосками.

Послухай, як вода шумить –
Дніпро до моря лине,-
З тобою всюди кожну мить
Говорить Україна.

Батьківщина               М. Петров
Є багато країн на землі,
В них озера, річки і долини…
Є країни великі й малі,
Та найкраща завжди – Батьківщина.

Є багато квіток запашних,
Кожна квітка красу свою має.
Та гарніші завжди поміж них
Ті, що квітнуть у рідному краю.
Є багато пташок голосних,
Любі-милі нам співи пташині,
Та завжди наймилішими з них
Будуть ті, що у рідній країні.

І тому найдорожчою нам
Є і буде у кожну хвилину
Серед інших країн лиш одна,-
Дорога нам усім Україна!

Батьківщина                  А.Камінчук
Он повзе мурашка,
Он хлюпоче річка.
Не зривай ромашку,
Не топчи травичку.

В зелені діброва,
В китицях ліщина.
Глянь, яка чудова
Наша Україна.
Журавлі над лугом
Линуть рівним клином.
Будь природі другом.
Батьківщині – сином.

Моя Україна
Сонце у небі і зоряна ніч солов ’ їна –
Моя Україна.
Мамина пісня і мамина тиха сльозина –
Моя Україна.
Батькове слово і врода небесна калини –
Моя Україна.
Слово молитви і лагідний усміх дитини –
Моя Україна!

Любіть Україну
Любіть Україну, як сонце любіть,
Як вітер, як трави, як води…
В години щасливі і в радості мить,
Любіть у годину негоди.
Любіть Україну у сні й наяву,
Вишневу свою Україну,
Красу її вічну живу і нову,
І мову її солов ’ їну.

8.                      Відеоролик з піснею «Моя Україна».
-  Наша земля славиться плодючою землею, працьовитими людьми, багатою природою, дзвінкими піснями. У піснях народ співав про тяжке життя,  про рідний край,  про любов і свободу. Одна з них – сучасна пісня, яка прославляє рідну землю – «Моя Україна». Якщо вам сподобається пісня, можете підспівувати. (У кожного учня – аркуш зі словами пісні).
Моя Україна   ( http://www.youtube.com/watch?v=aZJXQZzUBs4)
1.        Ти шляхом праведним, святим
йшла до волі, Україно.
Ти перед ворогом своїм
не ставала на коліна.
Ти до омріяних зірок
йшла крізь терна. (2)
Ти в душах сіяла добро,
наче зерна. (2)
Приспів:
Є на світі моя країна,
де червона цвіте калина.
Гори, ріки і полонина -
це моя Україна.
Є на світі моя країна,
найчарівніша, як перлина.
В моїм серці вона єдина.
Це моя Україна.
2.        Де б я на світі не була -
ти зі мною, Україно.
Ти - моя мати, що дала
мені мову солов'їну.
Тут я пила із джерела
чисту воду. І до рання
тут я п'яніла без вина
в ніч медову від кохання.
Приспів.
Ти до омріяних зірок
йшла крізь терна. (2)
Ти в душах сіяла добро,
наче зерна. (2)
Приспів.             
Це моя Україна.
9.        Складання сенкана про Україну ( за пам’яткою)
10.    Підсумок уроку
-            Кожна людина у свій день народження отримує багато побажань. Що б ви хотіли побажати нашій країні?  (Висловлювання дітей).
-            Що потрібно робити людям, щоб їхня земля процвітала?
-            А що можете робити для своєї країни ви вже сьогодні?
-            Я бажаю вам успіхів у навчанні, у всіх ваших справах, бо від успіху кожного громадянина кращою стає вся держава. Давайте любити, цінувати, берегти свій рідний край, робити все можливе для його процвітання.





















1 комментарий:

  1. Хороші статті, Ви чули про містера Бенджаміна, електронна пошта: 247officedept@gmail.com - Контакт WhatsApp: + 1-9893943740 - хто працює з фінансовою службою, вони видають мені позику в розмірі 95 000,00 доларів для запуску мого бізнесу, і я плачу їм щороку ось уже два роки, а у мене ще 2 роки, хоча мені подобається працювати з ними, оскільки вони є справжніми позикодавцями, які можуть дати вам будь-яку позику.

    ОтветитьУдалить